فرض کنید که پدری معتاد و بیکار دارید که 55 تا 60 سال سن دارد، و شما فرزند دختر یا پسرارشد او هستید. در اثر اختلالات روانی خواهر کوچکترتان که امروز 24 سال سن دارد متوجه می شوید که پدر شما 10 ها بار وی را مورد تعرض جنسی قرار داده است و آخرین بار وقتی بوده که

Sunday, December 13, 2009

نظرسنجی برای بررسی ذهن عموم در برخورد با یک مورد نوعی از معضل تجاوز به محارم

متن کامل سووال
فرض کنید که پدری معتاد و بیکار دارید که 55 تا 60 سال سن دارد، و شما فرزند دختر یا پسرارشد او هستید. در اثر اختلالات روانی خواهر کوچکترتان که امروز 24 سال سن دارد متوجه می شوید که پدر شما 10 ها بار وی را مورد تعرض جنسی قرار داده است و آخرین بار وقتی بوده که وی 16 سال سن داشته است. خواهر شما در تمامی این سالها با تهدید پدر قفل سکوت بر لبانش زده بوده و امروز در اثر فروپاشی از درون این موضوع را با شما در میان گداشته است. با توجه به اینکه ممکن است حدس بزنید این تعرض در اثر یک بیماری روانی-جنسی باشد (چون پدر شما هیچ وقت هیز نبوده و در عین حال همیشه غیرتی بوده است) امروز با او چه می کنید

لطفاً با پاسخ دادن به سووال بالا ما را در تهیه راه حل های اجتماعی این مشکل خانمانسوز اجتماعی یاری کنید. تست بالا ما را در تهیه راهکارهای اجتماعی درمان و مقابله با این معضل کمک می کند. پیشاپیش از وقت گذاشتن شما کمال امتنان را داریم


Friday, December 11, 2009

نظرسنجی اول

متن کامل سووال
فرض کنید که پدری معتاد و بیکار دارید که 55 تا 60 سال سن دارد، و شما فرزند دختر یا پسرارشد او هستید. در اثر اختلالات روانی خواهر کوچکترتان که امروز 24 سال سن دارد متوجه می شوید که پدر شما 10 ها بار وی را مورد تعرض جنسی قرار داده است و آخرین بار وقتی بوده که وی 16 سال سن داشته است. خواهر شما در تمامی این سالها با تهدید پدر قفل سکوت بر لبانش زده بوده و امروز در اثر فروپاشی از درون این موضوع را با شما در میان گداشته است. با توجه به اینکه ممکن است حدس بزنید این تعرض در اثر یک بیماری روانی-جنسی باشد (چون پدر شما هیچ وقت هیز نبوده و در عین حال همیشه غیرتی بوده است) امروز با او چه می کنید


در پست اول این وبلاگ که در جهت شناخت راه حل های پیشگیری و یا مبارزه با پدیده تجاوز به محارم (اعم از کودکان یا دخترهای جوان) بنا شده است چند پرسش عمومی بیان شد که کمابیش پاسخ هایی به آن داده شد که متاسفانه اکثراً با شک خوانندگان در اینکه آیا "این داستان" واقعیت داشته است یا خیر همراه بود. بیان یک نکته در اینجا بسیار ضروری می باشد و آن اینکه نظر به حیثیتی بودن این موضوع، در اکثر موارد خانواده درگیر با این معضل از بیان آن برای سایرین خودداری می کنند. چنانچه در بهترین حالت فرض را بر این بگذاریم که خانواده آسیب دیده توان مالی مراجعه به یک مشاور خانواده را نیز دارا باشند، این نکته باقی می ماند که واقعاً در چند درصد موارد مراجعه به "یک" دکتر مشاور حلال مشکلی اینچنینی خواهد بود. بنابر این با وقت گذاشتن و پرداختن به این معضل اجتماعی (که سالهای سال طول خواهد کشید که در ایران به طور سیستماتیک شناخته و مهار شود) در محیط های رایگان مانند اینترنت می توان خانواده های اینچنینی را که دردمندانه به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند، یاری رساند. بنابر این جدی گرفتن نیاز به همفکری با شما به عنوان فردی که از بیرون به این مشکل می نگرید امری حیاتی است و پیشاپیش از شما تشکر می شود.

در بالای این صفحه سووالی مطرح شده است که نظر شما را در مورد برخورد با یک موقعیت حساس طلب می کند. شما می توانید بیشتر از یک جواب را انتخاب کنید ولی لطفاً فقط جوابهایی را انتخاب کنید که به نظر شما راه حل این موضوع می توانند باشند. نتایج این نظر سنجی در همین وبلاگ ارائه خواهد شد. امید می رود که دردمندانی که شاید دنبال راهی برای مقابله با این موضوع هستند از نتایج این نظرسنجی بهره مند گردند.




Wednesday, December 9, 2009

مشکل لاینحل


چند سالیه که فکر آزارو اذیت های جنسی ای که دوستم توسط پدر معتادش شده و حال بد هرروز اون فکرم رو رها نمی کنه...خیلی راجع به این موضوع فکر کردم. پدر اون یه موجود قداره کش بوده که هر چند همیشه کلی غیرتی بوده در قبال اونها...اما از سن ۴ تا ۱۶ سالگس خودش بدترین بالاهارو سر اون و خواهرش آورده. اونها همیشه تهدید به مرگ می شدن بعد از هر تعرض...مادر خانواده زن خیلی دلسوزیه و البته زنی بوده که اون هم همیشه یا کتک می خورده از شوهرش و به هر حال هیچ وقت راه حل این موضوع رو شکایت از شوهرش ندیده...هر چند همگی عذاب می کشیدن...حالا قضیه داره پیچیده تر از قبل میشه...فشار روانی اون حوادث روی روان این آدمها هرروز تاثیر بیشتری داره...و بابت یه آدم بی ارزش این آدمهای تحصیلکرده و ابته غم دار دارن هرروز آب می شن...سعی کردم توی اینترنت بیشتر در مورد این قضیه توی ایران تحقیق کنم...اما فقط یه مقاله میاد که به قلم شهرام رفیع زاده است...ممنون می شم نظرتون رو در مورد این پدیده شوم و تلخ اجتماعی بنویسید. با توجه به اینکه هیچ ارگانی توی ایران وجود نداره که از این کودکان. دختران و مادران حمایت کنه و با توجه به بار سنگین بیان چنین معضلی به نظر شما چه باید کرد. آیا ار لحاظ قضایی این مشکل راه حلی داره...؟ آیا این مادرانی که تحت فشار سکوت می کنن مشکل های اصلی هستن...آیا این موجودات منحرف جنسی خوب می شن...؟ آیا باید اعدام یا زندانی بشن در حالی که خانواده فرد مورد تعرض هستند و در اکثر موارد نان آور؟

لینک زیر تنها مرجع آماری موجود که در اینباره وجود داره
http://www.peiknet.com/1385/10khordad/30/page/32rafizadeh.htm

http://www.novin-jensi.com/FAQ/FAQ17.htm و یک لینک دیگر http://www.radiofarda.com/content/f2_Incest_Iran/445988.html